Μερικές συμβουλές για το πρώτο σας 10άρι

Γράφτηκε από τον/την Super User. Posted in ΑΡΘΡΑ

Ξεκινήσατε πρόσφατα τρέξιμο και σκοπεύετε να τρέξετε ήδη έναν αγώνα 10χλμ? Καλά κάνετε! Οι αγωνιστικοί στόχοι πάντα βοηθάν για να έχετε κίνητρο προπόνησης ακόμα και τις δύσκολες μέρες. Ακόμα κι αν είστε πρωτάρης, ποτέ δεν είναι πολύ νωρίς για έναν αγώνα και βεβαίως ποτέ δεν είναι και αργά για να ξεκινήσετε να αγωνίζεστε. Απλώς σε κάθε περίπτωση πρέπει να ξέρετε τι να περιμένετε από τον εαυτό σας και ο χρόνος στον οποίο στοχεύετε να είναι εφικτός.

Ας δούμε όμως μερικές απλές συμβουλές για αυτό το πρώτο σας 10άρι:

Επιλέξτε ένα άνετο και σωστό παπούτσι για τις προπονήσεις και τον αγώνα. Μην τρέξετε με τα παλιά σας αθλητικά. Εν ανάγκη, πηγαίνετε σε κάποιο αθλητικό κατάστημα με προσωπικό που γνωρίζει να σας βοηθήσει και αγοράστε ένα καινούριο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας.

Βρείτε παρέα. Θα σας βοηθήσει σε πολλά πράγματα όπως γράφαμε λίγες μέρες νωρίτερα.


Αυξήστε προοδευτικά τα χιλιόμετρα σας. Αν στόχος σας είναι απλώς να τερματίσετε αυτό το 10άρι δεν χρειάζεται να τρέχετε περισσότερα χιλιόμετρα στην προπόνηση. Αρκεί να φτάσετε να τρέχετε 5-8χλμ τρεις φορές την εβδομάδα και θα είστε έτοιμοι.

Αν ο αγώνας είναι πρωί (που συνήθως είναι) κι εσείς δεν συνηθίζετε να προπονείστε πρωί, προσπαθήστε τουλάχιστον να βρείτε 1-2 πρωί να κάνετε κάποιες προπονήσεις ώστε να προσαρμόσετε τον οργανισμό σας.

Δοκιμάστε παράλληλα και εναλλακτική προπόνηση για ενδυνάμωση. Γυμναστήριο, Κολύμβηση, Ποδηλασία ακόμα και περπάτημα θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε συνολικά την φυσική σας κατάσταση και κατ’ επέκταση την απόδοση σας στο τρέξιμο

Φροντίστε να παραμένετε σωστά ενυδατωμένοι πίνοντας νερό, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις προπονήσεις σας. Για το πρώτο σας 10αρι δεν χρειάζεστε κανένα εξεζητημένο αθλητικό πότο και το νεράκι αρκεί.

Ξεκινήστε την εβδομάδα πριν τον αγώνα με προπονήσεις 5-6χλμ και φροντίστε να ξεκουραστείτε καλά τις 2-3 τελευταίες μέρες πριν τον αγώνα, κάνοντας ακόμα και ρεπό.

Φάτε ένα σωστό γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες το βράδυ πριν τον αγώνα. όμως προσέξτε μην το παρακάνετε. 10άρι θα τρέξετε, όχι μαραθώνιο και δεν χρειάζονται διατροφικές υπερβολές πριν τον αγώνα. Περισσότερα για το γευμα πριν τον αγωνα διαβαστε εδώ
 

Κοιμηθείτε νωρίς και ακόμα κι αν δεν σα παίρνει ύπνος από το άγχος, απλώς παραμείνετε ξαπλωμένοι.


Καλή Διασκέδαση!

Πηγή : runningnews.gr
 

Σύλλογος Δρομέων Οδοιπόρων Εορδαίας

  • Διεύθυνση: Μανουηλαντων 1
  • Τ.Κ: 50200 - Πτολεμαϊδα
  • Τηλ: 2463100344
  • Fax: 2463100344
  • Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Τα γραφεία του Συλλόγου είναι ανοικτά κάθε Τρίτη από τις 19:00 - 21:00

Χορηγός Επικοινωνίας