Γυμναστική με βάρη για το Μαραθώνιο

Γράφτηκε από τον/την Super User. Posted in ΑΡΘΡΑ

Η γυμναστική με βάρη πολύ συχνά υποτιμάται ως μέρος της προπόνηση για τον επερχόμενο Μαραθώνιο. Πολλοί όμως έμπειροι προπονητές και αθλητές θεωρούν ότι η προπόνηση με βάρη έχει πολλά να προσφέρει σε αυτή την διαδικασία.Οι μεγάλες αποστάσεις καταπονούν το σώμα. Πολλοί δρομείς χάνουν μυϊκή μάζα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας, όμως ένα σωστό και εξειδικευμένο πρόγραμμα με βάρη θα μας βοηθήσει να διατηρήσουμε ανέπαφη τη μυϊκή μας μάζα, ενώ πολλές φορές θα αποτελέσουν ένα βήμα για ταχύτερη αποθεραπεία.

Ασφαλώς η προτεραιότητά μας παραμένει η αντοχή και η ταχύτητα στο τρέξιμο, οπότε θα πρέπει να σχεδιάσουμε την προπόνηση αυτή γύρω από τις προπονήσεις δρόμου.
Αρχικά θα πρέπει να κάνουμε κάποια βάρη τις μέρες που δεν τρέχουμε. Οι μεγάλες αποστάσεις μας εξαντλούν και το να προσθέσουμε βάρη εκείνες τις μέρες δεν είναι και ό,τι καλύτερο, αφού ενέχει κινδύνους.Όμως ούτε και η επόμενη μέρα μετά από ένα π.χ. 32άρι είναι καλή για τα βάρη. Πρέπει να αφήνουμε μία μέρα τουλάχιστον για ανάρρωση.Και ασφαλώς δεν πρέπει να συγχέουμε την διατήρηση της μυϊκής δύναμης και μάζας που είναι το ζητούμενό μας με την μυϊκή ανάπτυξη που επιθυμούν όσοι ασχολούνται κατά κύριο λόγο με τα βάρη.Οπότε ένα πρόγραμμα θα πρέπει να περιέχει βασικές ασκήσεις δύναμης κι όχι ασκήσεις απομόνωσης, αφού οι τελευταίες ενεργοποιούν περισσότερο τις νευρομυϊκές φυσιολογικές εργασίες του σώματος και είναι δυσκολότερο να οδηγήσουν σε πλήρη αποθεραπεία.
Δύο βασικές (συνδυαστικές) ασκήσεις ανά προπόνηση είναι μια καλή λύση.Για παράδειγμα ο βασιλιάς των ασκήσεων, το σκουώτ, θα ενεργοποιήσει όλο σχεδόν το σώμα, αυξάνοντας την σταθερότητα και την ισορροπία στα βήματά μας, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει τον κορμό (κοιλιακούς, ραχιαίους) αλλά και τους γλουτούς με αποτέλεσμα να νιώθουμε πιο «σίγουροι» μυϊκά ακόμα και μετά τα πρώτα 30χλμ.Μια επίσης κορυφαία άσκηση είναι οι άρσεις θανάτου για τους ίδιους λόγους.
Αυτό που πρέπει να έχουμε κατά νου, είναι η σωστή εκτέλεση των ασκήσεων και όχι η υπερφόρτωση της μπάρας. Σωστή εκτέλεση σημαίνει ελεγχόμενος ρυθμός και ολοκληρωμένη κίνηση.Γενικά όταν το σώμα συνηθίσει και σε αυτό το μοτίβο προπόνησης θα αποκτήσει μεγαλύτερη ανοχή στις τεράστιες πιέσεις που θα δεχτεί σε μια προπόνηση ή αγώνα μεγάλων αποστάσεων, θα οδηγήσει σε ταχύτερη αποθεραπεία, ενώ θα είναι σε θέση να διατηρεί μεγαλύτερα αποθέματα μυϊκής ενέργειας σε βάθος προπονητικού χρόνου.

Πηγή:  www.runningnews.gr

Σύλλογος Δρομέων Οδοιπόρων Εορδαίας

  • Διεύθυνση: Μανουηλαντων 1
  • Τ.Κ: 50200 - Πτολεμαϊδα
  • Τηλ: 2463100344
  • Fax: 2463100344
  • Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Τα γραφεία του Συλλόγου είναι ανοικτά κάθε Τρίτη από τις 19:00 - 21:00

Χορηγός Επικοινωνίας